Leven of dood

Jaarlijks worden in ons land 10.000 mensen getroffen door een plotse hartstilstand. Dit kan iedereen thuis, op straat, op het werk of op het sportveld onverwachts overkomen.

Joanna Weijermans

Belangrijk

Het is erg belangrijk om binnen 6 minuten na een hartaanval met de reanimatie te starten. Een snelle reanimatie met het gebruik van een AED vergroot de overlevingskans aanzienlijk.
Om een fatale afloop te voorkomen, investeert de gemeente in een ‘hartveilig’ (preventie) beleid.

Vernielen AED-toestel

PSR vindt het onacceptabel dat een groep onbeschofte jongeren, voor de zoveelste keer, het AED-toestel op het Oranjeplein 's nachts probeert te vernielen. Hierdoor spelen ze met mensenlevens. Telkens herstellen buurtbewoners de AED en maken deze weer gebruiksklaar.

Oproep

PSR keurt dit vandalisme met klem af en doet een oproep aan jongeren in onze gemeente: Blijf van alle AED-toestellen af! Want deze levensreddende apparaten kunnen letterlijk het verschil maken tussen leven en dood van jouw familieleden, vrienden of je buren!

Joanna Weijermans, raadslid PSR
E-mail: jkweijermans@zeelandnet.nl