Raadscolumn 11 september 2024, Alex Achterhuis - PSR

Aangepast:

Parkeergarages

Het coalitieakkoord zegt dat we een autoluwe binnenstad willen. De rijksoverheid wil meer mensen in het openbaar vervoer en de provincie bezuinigt op het openbaar vervoer.

Alex Achterhuis

Parkeergarage in de Machinefabriek

In dit spanningsveld heeft het college de vraag gekregen om een parkeergarage te ontwerpen in de Machinefabriek. Kostendekkend, dus niet te groot en niet te klein. Het college heeft dit laten berekenen door een deskundig bureau.
Het voorstel is driemaal in de commissie Ruimte behandeld. Er zijn 136 vragen over gesteld. Coalitie en oppositiepartijen zijn het onderling grondig oneens.

Glazen bol

Partij Souburg-Ritthem is van mening dat we niet te groot moeten bouwen. We hebben dan geen leegstand. We zijn dus akkoord met het voorliggende voorstel.
In de gemeenteraadsvergadering van 19 september zullen we zien of dit voorstel het haalt. We missen daar iemand met een glazen bol. Hebt u een glazen bol, meldt u zich dan aan bij de PSR. We kunnen u goed gebruiken.

Alex Achterhuis, raadslid PSR
E-mail: Alex.psr@me.com