50PLUS: anders en beter!

Het kan anders en vaak beter in onze gemeente. Dat vereist visie, doordenken en creativiteit. Dat ontbreekt nog wel eens. Juist zaken die anders en beter zouden kunnen, komen nauwelijks aan bod.

Kris van Wezel

Coalitie en oppositie

De gemeenteraad telt 27 zetels, verdeeld over 13 partijen. De coalitie heeft 15 zetels en de oppositie 12. Daardoor moet de oppositie veelal het onderspit delven, terwijl hun voorstellen vaak beter zijn dan die van de coalitie en het college.

Regels

Het college kiest vaak de gemakkelijke weg, maar dat is soms contraproductief.
Neem de PFAS- en Stikstof-discussie. Door alle regels kan er uiteindelijk niet gebouwd worden. Heel Nederland heeft daar last van. En daarom gebeurt er niets bij onder andere Britannia. Daar zit PFAS in de grond en dat geldt voor de hele kustlijn en verder.
We moeten er rekening mee houden, maar ons toch niet laten tegenhouden. Soms moeten we door de regels heen kijken en gewoon starten!

Kris van Wezel, raadslid 50PLUS
E-mail: krisvanwezel@zeelandnet.nl