Iedereen kan meedoen

Onlangs heeft de Vlissingse gemeenteraad de motie menstruatiearmoede aangenomen. GroenLinks heeft samen met andere fracties daarin aandacht gevraagd voor jonge meiden in deze periode van verandering. Wij vinden dat we er voor hen moeten zijn.
Wist u dat 1 op de 10 meiden geen maandverband kan kopen, omdat er thuis onvoldoende geld is? U kunt het zich vast voorstellen met alle torenhoge vaste lasten.

Rieky Bostelaar

Financieel zwaar

Op dit moment hebben veel mensen het financieel zwaar. De zorgen zijn groot voor velen in onze gemeente. Juist nu moeten we investeren in deze jonge meiden, zodat zij geen schoolachterstand of sociale achterstand oplopen, omdat ze niet naar school durven of wegblijven van sport of afspraken met leeftijdsgenoten. Zij zijn onze toekomstige artsen, politici, juffen, politieagentes en/of moeders.
GroenLinks laat mensen niet in de steek. Wij stimuleren mensen en kiezen voor een samenleving, waarin iedereen erbij hoort en iedereen mee kan doen.

Raadslid Rieky Bostelaar - Trommelen
E-mail: Vlissingen@groenlinks.nl