Zorg is een plicht!

Als u zorg via de WMO van de gemeente Vlissingen krijgt, dan is u het vast niet ontgaan dat per 1 juli 2022 veel gaat veranderen.
De gemeente moet bezuinigen en heeft gekozen de Wmo vanaf 1 juli totaal anders te gaan vormgeven. Er word gezegd dat de bezuinigingen ervoor moeten zorgen dat de klant betere zorg krijgt en dat de processen makkelijker worden.

Priscilla Kuipers

Zorgen

De SP maakt zich ernstig zorgen of dit daadwerkelijk zo is en of de menselijke maat nog wel het belangrijkste uitgaanspunt is voor de gemeente. Of is de hoofdtaak nu bezuinigen?
De gemeente heeft een zorgplicht. Toch hebben al meerdere mensen contact met ons opgenomen, omdat de gemeente hun per 1 juli niet meer van de zorg gaan voorzien die zij nodig en waar zij recht op hebben. Loopt u ook tegen problemen aan met de wmo, schroom niet om contact met mij op te nemen.

Raadslid Priscilla Kuipers, SP Vlissingen
E-mail: priscilla_kuipers@hotmail.com