Raadscolumn 4 september 2024, Frances Oreel - PvdA

EN NU VOORUIT!

De huidige raadsperiode is ruim over de helft. We kunnen zeggen dat de gemeenteraad goed op elkaar ingespeeld raakt. De komende tijd willen we concreet dingen bereiken voor de inwoners.

Frances Oreel

Verrassingen

In werkelijkheid komen we in Vlissingen steeds opnieuw voor vervelende verrassingen te staan. Wat maakt dat we steeds problemen op moeten lossen waarvan we ons zouden moeten afvragen, waren die te voorkomen geweest? We verliezen tijd en energie, resultaten blijven uit!
De inwoners spreken mij daar op aan. Als raadslid vertegenwoordig ik de inwoners. Ik ben verantwoording schuldig aan de inwoners. Los van het feit of ik voor of tegen een besluit hebt gestemd. Tegelijk kunnen we als gemeenteraad alleen samen besluiten nemen, er is een meerderheid nodig.

Het verschil maken

De gemeenteraad is het hoogste orgaan van de gemeente. Als gemeenteraad kunnen we het verschil maken. Beter gezegd, moeten we het verschil maken. Samen vertegenwoordigen we de inwoners van Vlissingen.

Frances Oreel, raadslid PvdA
E-mail: Baboe55@zeelandnet.nl