Functie: Fractievoorzitter VVD-fractie

Even voorstellen:

Wie ben ik:

Ik ben Albert van der Giessen, geboren in 1966 in Vlissingen,  getrouwd met Carmen en woonachtig aan de prachtige Boulevard. Daarnaast hebben wij een woning in de Scheldewijk  (“rooie buurt”) waar wij ook regelmatig gebruik van maken. Als geboren Vlissingen ben ik opgegroeid in het Middengebied, Scheldewijk en Pauwenburg. Wij hebben geen kinderen maar onze twee poezen zijn ons alles. Ik wil graag mijn bijdrage leveren aan deze mooie gemeente en dat maakt waarom in 2006 actief ben geworden in de gemeentelijke politiek. Eerst als commissielid in 2010 en sinds 2014 als raadslid en fractievoorzitter voor de VVD. Vanuit onze fractie wil ik in nauwe collegiale samenwerking met de andere raadsleden mijn schouders er onder zetten om Vlissingen nog mooier en aantrekkelijker te maken om te wonen, werken en te recreëren.

Wat doe ik voor de kost?

Ik ben sinds 1986 werkzaam voor de gemeentelijke overheid in het sociaal domein en met name het onderdeel Werk en Inkomen. Ik heb bij verschillende gemeenten in ons land gewerkt als Interim en verandermanager en heb ook verschillende gemeenten mogen begeleiden bij reorganisatietrajecten.

Op dit moment ben ik als zelfstandig interim en verandermanager werkzaam voor gemeenten in geheel Nederland en o.a. werkzaam voor de gemeente Amsterdam.

In mijn vrije tijd werk ik met veel plezier als voorzitter voor WFM96, de streekomroep voor Walcheren.

Hoofd- en nevenfuncties

• Gemeente Amsterdam, directie werk, participatie en inkomen - afdeling inkomensvoorziening, manager inkomensvoorziening Zuidoost;
  • Eigenaar Albert van der Giessen Interim Management;
  • Voorzitter Stichting Woning en Exploitatie Benelux SWEB;